Informatie m.b.t. de check-out

 Huurders dienen het gehuurde schoon en netjes achter te laten bij de check-out. 

1. Staat van het appartement bij check-out

Onder het opgeruimd en netjes achterlaten van het gehuurde verstaan wij het volgende:

  • De vloeren zijn gestofzuigd en/of gedweild;
  • Banken / slaapbanken en bedden zijn gestofzuigd en afgestoft;
  • Spinnenwebben zijn verwijderd;
  • Kasten / planken zijn schoongemaakt;
  • Kalk en schimmel in de badkamer en/of keuken zijn verwijderd. Denk hierbij aan plafonds, vloeren, tegels, waterkranen en de douchekop;
  • Het toilet is schoongemaakt. De toiletpot en de wc bril moeten zichtbaar schoon zijn;
  • Van de wasmachine is het wasmiddelcompartiment, het rubber rondom de deur en het glas schoongemaakt;
  • Van de wasdroger is het waterreservoir geleegd en het filter schoongemaakt;
  • Het appartement is doorgelucht;
  • Het bedlinnen is gewassen en opvouwen (het is niet nodig om het bed op te maken); 
  • Afvoeren van lege flessen en vuilniszakken;
  • De koelkast/vriezer is schoongemaakt en ontdooid;
  • De afzuigkap is schoongemaakt;
  • Vloerkleden zijn schoongemaakt (indien van toepassing); 
  • Ramen zijn gelapt zowel binnen- als buitenkant (indien mogelijk); 
  • De tuin heeft onderhoud gehad.

Bovenstaande lijst is niet uitputtend. De lijst is uitsluitend bedoeld als richtlijn voor huurders bij het controleren van het appartement voor de geplande check-out. 

2. De eindschoonmaak

Wij hanteren een hoge standaard als het gaat om schoonmaken. Wij zorgen ervoor dat elke huurder bij het inchecken een schone, frisse woning binnentreedt. Alle appartementen worden schoongemaakt na de check-out. Er wordt minimaal 4 uren schoongemaakt - dit lijkt veel, maar houd er rekening mee dat alle laden, keukenkasten en ramen worden gereinigd. In onze ervaring is minimaal 4 uur nodig mits het appartement in goede staat wordt achtergelaten. Afhankelijk van de staat van het appartement bij de check-out, kunnen meer uren nodig zijn. De kosten voor de eindschoonmaak worden verrekend met de borg.

Half dagdeel 2-4 uren € 195,00.
Heel dagdeel 5-8 uren € 295,00.

Prijzen zijn:
Exclusief 9% BTW.
Exclusief parkeerkosten.
Inclusief schoonmaakmiddelen en producten.

Een factuur voor de schoonmaakdiensten wordt aan de huurder verstrekt. 

3. Overige belangrijke zaken om te regelen voor de check-out

Bij het eindigen van de huurovereenkomst vindt een check-out plaats. Voor de check-out is het volgende belangrijk:

  • Informeer de nutsbedrijven waar je een abonnement voor gas en elektriciteit hebt dat je gaat verhuizen. Wij noteren de eindstanden van de gas- en elektriciteitsmeter tijdens de check-out. Deze standen moet je na de check-out aan het desbetreffende nutsbedrijf doorgeven.
  • Informeer Waternet dat je gaat verhuizen. Wij noteren de eindstand van de watermeter tijdens de check-out. Deze stand moet je na de check-out aan Waternet doorgeven.
  • TV & internet abonnementen moeten in het algemeen minimaal 1 maand van tevoren worden opgezegd. Vergeet niet de geleverde modems terug te sturen.
  • Breng ons graag vóór de check-out op de hoogte van enige schade indien hier sprake van is.
  • Bij de check-out moeten alle sleutels worden geretourneerd. Na de check-out is het niet mogelijk om in het gehuurde te blijven of terug te komen.
  • Bij gemeubileerde appartementen moeten alle meubels aanwezig zijn op de locatie waar zij stonden ten tijde van de check-in.
  • Opgeslagen items moeten worden teruggebracht naar de woning, tenzij anders overeengekomen met de verhuurder. Indien hierover afspraken zijn gemaakt met de verhuurder, gelieve ons hiervan van te voren op de hoogte te stellen.
  • Alle gloeilampen en halogeenlampen moeten in werkende staat zijn. Denk hierbij aan de staande lampen en plafondlampen maar vergeet ook niet de lampen in de koelkast en afzuigkap.
  • Schrijf je uit bij de Gemeente binnen 5 werkdagen na de check-out.
  • Regel dat je post naar je nieuwe adres wordt doorgestuurd.   link :  www.postnl.nl/ontvangen/doorsturen-en-bewaren/verhuisservice/#s_7799 

Het huidige schoonmaakbedrijf hanteert een uurtarief van € 25 incl. BTW, dat betekent dat voor de eindschoonmaak minimaal € 100 incl. BTW gereserveerd dient te worden. Prijzen van de externe leverancier kunnen aan verandering onderhevig zijn. Een factuur van de schoonmaakdiensten wordt aan de huurder verstrekt.